Friday, September 18, 2009

Berhati-hati Di Jalan raya

Posted by ezey at 12:54 AM
macam biasa semakin dekat nak raya makin banyak berita-berita kemalangan jalanraya yang melibatkan kehilangan nyawa...

tadi balik keje awal sikit dalam kul 4 gitu..bajet sampai awal sikit umah..ye la ari last before rayakan..saja balik awal skit malas nak sibuk-sibuk ngan orang nak balik kampung...dari PID ke bukit Bunga jalan smooth je...singgah jap beli beras siam..2 kampit besar..kalau kena tahan harus kena rampas nie....huhuhu...bekalan raya kononnya...pas siap beli beras semua..continue drive home...baru 5 minit drive tetiba dari jauh dah nampak kereta beratur panjang...aisey..xkan dah start nak jammed??xpernah2 jammed kt jalan ni....ke polis buat roadblock??biasa la kan raya-raya ni memacam ops..aku x risau lesen ke roadtax mati..tapi aku lagi pikir pasal beras dua guni besar tu...huhuhu...

Dekat 30 jam jugak aku rasa dok main brek-brek..tukar-tukar gear...sudah la kete manual..adalah sangat lenguh kaki di bulan puasa yang mulia ni...bila dah sampai dekat..rupanya ade accident...iswara ngan honda x silap aku...orang kiri kanan jalan x yah citer la..ramai jadi pemerhati..teruk gak condition kete merah tu..macam nak terjatuh ke bawah je..nak kata gaung bukan gaung la..cuma bukit sikit je...bila lalu je tempat tu...nampak 3 plastik hitam kt tepi landrover polis....rupanya ade orang yang meninggal kat tempat kejadian...aku xde lah berenti tengok pun...lagi yang cedera maybe ade kot...aku x tahu la...kejadian ni kat Nibong, Tanah Merah..kalau dari Machang..dia sebelum selekoh sebelum Balai Polis Nibong

rasa sedih lak..mesti dorang on the way nak balik beraya kat kampung..tapi x kesampaian...tapi ye la..ajal dan maut x de sapa yang tahu kan....

2 mingg lepas juga..sorang juniorku pun meninggal pasal accident gak kat jeli...Nak balik dari UPSI ke rumah dia kat Bachok..nak berpuasa ngan family tp x kesampaian jugak...semoga roh beliau ditempatkan bersama dengan orang yang soleh dan solehah...kawan-kawan ..boleh la sedekah al-fatihah pada arwah...

So saya menyeru kepada semua..berhati-hati la di jalanraya....semoga semua selamat sampai ke destinasi dan jumpa orang-orang yang tersayang....

0 comments:

Post a Comment

 

It's My Life Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review