Wednesday, April 28, 2010

Pembahagian harta Pusaka

Posted by ezey at 9:36 AM
Semalam secara tia-tiba jadi hari pembahagian harta
Bukan harta mak aku adik beradik..ataupun harta ahmad albab
ini harta arwah tok ayah ngan arwah abang dia punya harta ..

disebabkan dua-dua dah xde (alfatihah untuk dorang)
Maka semalam tetiba kezen ma datang nak buat pembahagian tanah siap bawak ngan SO tanpa perbincangan semua
Depa datang dah siap-siap nak tanda tanah dorang nak..
yang tu x kisah..suka hati depa la nak pun sebab hak masing2 kan..
tapi yang rasa ralat dorang x ikut amanah yang orang-orang tua dulu bagi
dengan alasan
depa rugi la sebab depa dapat tanah belakang...
sedangkan selama ini masing-masing dah tau yang mana hak ayah masing2...
nasib tok 2 beradik je...
ada sedikit bantahan dari pihak anak tok ayah..
dah tu baru la Suruh SO tu buat balik pelan..
So sekarang semua dah dapat hak masing-masing

cuma yang sedihnya kezen ma haku nak jual tanah depa dapat
macam xde rasa sayang ngan tanah tu..
patut la depa beriya2 nak bahagikan tanah tu cepat2...
suka dorang la...
hak masing-masingkan

yang penting ma adik beradik terima je seadanya
harta dunia x kemana-mana
rezeki semua dah ditentukan..

i'm proud to all of u
( Ayah, ayah mud, mek, ma, ayah wel, cik sah n sue)...
bukan harta benda je rezeki..
anak-anak, sihat tubuh badan, kebahagiaan juga adalah satu rezeki...

0 comments:

Post a Comment

 

It's My Life Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review