Friday, April 30, 2010

Mimpi Di Siang hari

Posted by ezey at 11:44 PM
Dah lama rasa x tido siang hari
kalau hari kerja..sah2 la dok opis disiang hari
hari cuti lak..kena jaga kedai..hohoho
gigih keje 7 hari seminggu
time vacation..tido di siang hari adalah satu kerugian
dan..
dengan jayanya arini aku tido dari jam 4.30ptg sampai 7.30 mlm
tanpa gangguan
sampaikan siap mimpi..

mengong siang hari boleh mimpi hantu
kisahnya
aku kat laman umah waktu tu dah malam..
tapi x sure jam berapa
nak angkat kain di jemuran
ditemani abah aku
tengah-tengah dok angkat kain baju
tetiba aku nampak kereta aku tetiba bergerak sendiri
macam nak langgar pasu bunga...
terpikir gak pasal lupa angkat handbreak ke apa
macam x logik..kereta dah di parked sekian lama
baru skang nak bergerak...
pastu aku gi tengok dekat2 sikit kasi celar..
sebab dari jauh x anampak sesapa dalam tu
dah dekat ngan kereta..
sekali tengok abah aku ada dalam tu
berdebar siot...
ade 2 orang rupa sama...
mana satu abah aku...
x sempat nak pikir...
terus naik umah citer ngan ma..
cakap umah kita ade hantu bagai
rupanya da dah tau lama...
saje diam kan diri...
macam real je rasa...
bangun tido berpeluh-peluh
disebabkan
mimpi + cuaca malaysia skang ni yang sememangnya panas
haruskan aku pasang aircond dengan duit yang tetiba ada dalam akaun
(walaupun x sebanyak duit yang terpijak masuk dalam akaun MR)
MR dah decide ke nak beli beskal or DSLR??hohoho

padahal semua ni mimpi....
ni la pdahnya tdo x ingat dunia...

0 comments:

Post a Comment

 

It's My Life Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review