Sunday, April 19, 2009

TRip To Bandung

Posted by ezey at 4:02 PM
Ni kali ke-2 aku ke bandung..1st time pergi sana with cik elly..my roomates n my classmates while in matrix kt ulu sintok..as known as US...Since selalu dok cerita ceriti how best was bandung for the first timer cam haku gi travel..my moms n my cousins teruja ngan nk gi bandung gakk...nasib baik ade Air Asia..Now Everyone Can Fly...Book tiket august last year lagi..lama kan nk tunggu sampai april..but masing2 sabar je...8 bulan tu..kalau org pregnent..dah nk dapat baby pun...punya la sabar kitorang tunggu tarikh tu sbb nk juga tiket murah...at last we manage fly on 14th april 2009 ...ahli rombongan 7 orang..kak ja,kak mah,kak mai, teh, aku, mak aku n the one n only peserta laki is my abah..nasib la kan....


Day 1

Tiket weolls kul 940am...dengan semangat n gigihnya..kul 6 masing-masing dah mula nak bersiap..kitorang plan gerak dari umah kezen kt usj kul 7...but then tunggu 2 of my kezen from gombak x sampai2..Kol her n she ask us to meet her at LCCT...pas check - in bagai...terus gi bfast kot2 lapar coz it's take 2 hour to touch down bandung airport...biasa la AA..jarang dapat menepati masa..sepatutnya terbang kul 950..dah jadi kul 1030 baru berlepas..samapai2 sana supir dah tunggu kitorg n bawak gi hotel untuk check in..we stayed kt patradisa guest house..ok la for those yang macam kitorg..shopping sampai lebam..balik bilik untuk mandi ngan tido jer..so buat apa nk duduk kt hotel berbintang2...baik abiskan duit membeli n beli..puas hati...

pas dah check in semua...terus gi makan kt restoren sunda "Karamba Restoren"...sedap masakan dia..tenaga dah full balik..terus ke pasar baru...apalagi masing-masing dah x ingat duinia shopping..aku just beli blouse je untuk pakai esok hari.sbb seprti biasa gi memana aku x bawa baju..beratkan beg je kan..baik beli kat sana je...hehehehhe...shopping sampai tutup pasar baru...tapi masing-masaing x puas lagi sbb banya lagi benda x shop....balik hotel..siap2 untuk makan malam...malam we dicided to have dinner at De' Cost Seafood Rest..marbeles....sesuai ngan trademark resto tu " Mutu 5 Bintang Harga Kaki Lima..services cepat...makanan sdap...balik otel..kira duwet sat pastu terus zzzzzzzzzz

gambar nanti ku uplod...

6 comments:

Unknown said...

hang pi awai seminggu dr aku no..aku suka mkn kat karamba tuh..slurp.....nanti aku nak pi lagik...balik kampung.hahahahahaha

ezey said...

memang sodap watie...aku dah book tiket untuk next yaer...hihihih

ezey said...

ikan gurame sangat sedap....yummy..bila hang nak pi???

Anonymous said...

hai,bole dapatkan no pon patradisa guest house tu tk?
thanks

niza said...

salam, boleh saya dapatkan no pon patradisa guest house tu x.. tq

niza82_congo@yahoo.com

mawar~ said...

salam~
mcmana nak buat booking utk patradisa guest house tu yer?
email me pelis :)
mawarnirosle@gmail.com

Post a Comment

 

It's My Life Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review