Wednesday, July 22, 2009

Apa Ku Buat Sepanjang Pagi Rabu Yang Indah....

Posted by ezey at 2:56 PM
Sebenarnya ari ni aku ala-ala makan gaji buta dari pagi sampai kul 2pm...bukan saja-saja nak makan gaji buta...

Bangun pagi tadi penuh semangat nak pi keje..dalam hati dah ade nawaitu nak siapkan report bulan jun yang x siap-siap walaupun bulan 7 dah nak abis, nak antar report eservis yang dah berkurun selesai...dalam pada dok pikir-pikir nak buat semua urusan tu..aku nak tengok dulu gerhana matahari yang paling panjang iaitu 5 minit...bila lagi nak tengok kan...bukan ada hari-hari...


tapi


tapi....


Bila sampai PID, buka pintu kete aku dah dengar ngauman generator TM...maka dengan yakinnya aku tau..mesti xde letrik..xpe xpe..mungkin sekejap je tu...tapi aku tetap buka PID..takkan nak balik umah...umahku buka 2-3 mint naik kete dah sampai..drive 1 jam suku baru sampai dengan kadar kelajuan 90kmj..kalau kurang dari 90 pikir la sendiri ye....

dah kul 8.30

siap sedia nak tunggu gerhana matahari la...tapi bukan rezeki haku sebab..hujan mula merenyai-renyai...so apa lagi nak buat...

kemas-kemas PID sikit..buat kira-kira untung rugi( bukan dut PID...tp duit aku)...dah xde nak buat apa...kul 12 aku mula zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....nasib baik cuaca nyaman...dalam hati kalau pas lunch xde letrik gak..aku akan tutup PID...baik kan ai..sanggup tunggu dari kul 8 sampai kul 2.30pm baru nak balik...

tiba-tiba...kul 2 pm tepat..kipas atas kepala mula berpusing...sah la aku x jadi balik awal...tapi nawaitu asal nk buat semua report-report dah terbantut..student pun pandai je ..ade letrik..2 minit dah tercongok depan pintu pid...semangat betul nak belajar..harap-harap semngat tu sampai abis la..kang baru abis words..mula la x nak datang...

Esok la aku sambung nawaitu arini...

0 comments:

Post a Comment

 

It's My Life Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review